Pierwsza zapowiedź. „Francuski” Mitsubishi ASX będzie miał 5 rodzajów napędu

Firma Mitsubishi Motors Europe ogłosiła ofertę układów napędowych, w które będzie wyposażony model ASX nowej generacji. Opracowana specjalnie na rynek europejski gama układów napędowych „odpowiadać będzie zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców, decydujących się na wybór miejskiego SUV-a – zarówno pod względem niskiego poziomu emisji spalin, zużycia paliwa, jak i osiągów”, jak informuje MME.
Od 1.0 do hybrydy PHEV
Podstawowym silnikiem jest unowocześniony turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, który będzie dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Wyżej pozycjonowana będzie jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,3 litra, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV): łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w ramach Sojuszu w segmencie B pojazdów typu SUV, a nowa generacja Mitsubishi ASX idzie tym samym w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących technologię PHEV i konstrukcję SUV-a.
Do wyboru do koloru
Wszystkie układy napędowe będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek wiosną 2023 roku.
-
1,0 litra MPI-T: 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym.
-
1,3 litra DI-T: 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną.
-
1,3 litra DI-T: 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem współpracujący z automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
-
1,6 litra Hybrid (HEV): Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności 1,3 kWh współpracujący z automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
-
1,6 litra Plug-in Hybrid (PHEV): dwa silniki elektryczne i akumulator o mocy 10,5 kW/h, połączone z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
Nowy ASX będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, a jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.